mrkhoone شهریور ۱۴, ۱۴۰۱ 0 نظر

دریافت کد رهگیری املاک چه مزیتی داره؟

معمولا افرادی که تجربه زیادی در معامله ملک ندارن همیشه از این نگرانن که تو زمان قرارداد بستن کلاه سرشون بره.
دریافت کد رهگیری املاک این اطمینان رو به شما میده که ملک مورد معامله بدون اشکاله و قراردادش هم معتبره

سامانه ای برای ثبت معاملات املاک

این سامانه تمامی مشاوران املاک رو موظف میکنه قراردادها رو تو این سامانه ثبت کنند و کد رهگیری بگیرن این کد به تمام قولنامه ها اعتبار میده
چطور؟؟ از فروش همزمان یک ملک به چندنفر جلوگیری میکنه همچنین با این کد میتونید از قرار گرفتن ملک در طرح های شهرداری و میزان بدهیش به بانکها هم مطلع بشین.

از کجا بگیرم؟

مشاورین املاک باید با درخواست شما اون رو از سامانه اخذ کنند؛ اما باز خیلی از مشاورین به دلایل مختلف، مثل فرار مالیاتی،دریافت کد رهگیری لزومی نداره و به درد بخور نیست.

هزینه داره؟

بعضی از مشاورین املاک برای گرفتن کد رهگیری از شما هزینه چند صد هزارتومانی درخواست میکنن که مازاد بر حق کمیسیون شماست. هزینه دریافت این کد بسیار کمه و مبلغ اون در سایت ثبت معاملات و املاک کشور مشخصه و اگه مورد تخلفی دیدین حتما شکایت خودتون رو ثبت کنید.

قرارداد خودتون رو حتما در آژانس های مسکن رسمی به ثبت برسونید. نکته دیگه اینکه برای کد رهگیری درست بودن کد پستی ملک بسیار اهمیت دارد، پس کد پستی نوشته شده در قبض یا پشت کارت ملی مالک رو ملاک قرار ندین و حتما اقدام به دریافت تاییدیه کد پستی کنید تا اشتباهی ملک دیگه ای برای شما ثبت نشه همچنین پس از تحویل قرارداد، مشخصات فردی طرفین و مفاد اون رو با دقت چک کنید و دقت کنید که در بالای اون کد QR و برچسب هولوگرام وجود داشته باشه.

به عنوان نکته آخر ، شما میتونید با مراجعه به سایت سامانه ثبت معاملات و املاک کشور و وارد کردن کد ملی خودتون و کد رهگیری قرارداد صحت قرارداد رو استعلام کنید و در صورت نیاز یک نسخه از قرارداد با کد رو چاپ کنید.

بنظر شما گرفتن کد رهگیری، تضمینی برای اعتبار معامله خواهد بود؟
شما چه پیشنهاد دیگه ای دارید؟

 

پیام بگذارید